ژانویه 8, 2021 توسط admin0
photo_۲۰۱۹-۰۲-۲۸_۲۲-۵۷-۵۶-320x658.jpg

‍  ‍ برای اولین بار در دنیا کاشت فولیکولهای مو تحت هیپنوتیزم بدون استفاده از بیحسی موضعی انجام شد.
دکتر مهدی فتحی ، دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی عمل جراحی دوساعته با القای هیپنوتیزم کاشت موی سر را برای بیمار جوانی تسهیل کرد. این نوع جراحی بدلیل حساسیت زیاد پوست ناحیه سر به نیدلینگ ( سوزن زدن) و ( برش‌های ریز جهت کاشت فولیکول مو) که گاها بالغ بر دو هزار تا ده هزار تار مو میبایست از پشت سر برداشته و در مناطق بدون مو کاشته شود. بطور معمول این فرایند نیاز به تزریق مقدار زیادی داروی بیحسی موضعی همراه با تزریق داروی اپی نفرین بعنوان منقبض کننده عروق جهت کم کردن خونریزی دارد که طبعا ضمن تحمیل درد فراوان می‌تواند گاها باعوارض دارویی نیز همراه باشد. لیکن در جراحی اخیر بیمار تحت القای هیپنوتیزم توسط آقای دکتر فتحی قرارگرفت و بدون استفاده از هیچگونه داروی بیحسی یا منقبض کننده عروق مراحل برداشت و کاشت قسمتی از فولیکول های مو با موفقیت انجام شد. بیمار در تمام مراحل در انفکاک ذهنی از اتاق عمل قرار داشت و مشغول لذت بردن از تصاویر هیپنوتیزمی القا شده بود . میزان خونریزی نیز درمقایسه با روش‌های دارویی بوضوح کمتر بود. تیم جراحی و بیمار رضایت کامل از فرایند را ابراز داشته اند. نکته مهم نه تنها بی دردی حین عمل بلکه بی دردی بعداز عمل بود که بیمار تحت القای شرطی سازی هیپنوتیزمی تجربه لذت بخشی داشت.
پخش ویدیوی خلاصه این جراحی با کسب اجازه از بیمار انجام میشود و ویدیوی کاملتر در روزهای آتی بارگذاری خواهد شد.
القای هیپنوتیزم:دکتر مهدی فتحی فلوشیپ فوق تخصصی بیهوشی
سرپرستی کلینیک و ‌مسول تیم کاشت: دکتر گلناز لطفی